Програмата на обучението цели запознаване с авторска методика на Институт “Итера” за изграждане на емоционални компетентности (себепознание, саморегулация, умения за общуване, умения за управление на конфликти) в предучилищна и начална училищна възраст.
Формиране на умения за разпознаване и преодоляване на проблемни поведения, с цел подобряване на комуникацията и микроклимата в детската градина и училище. Създаване на култура на сътрудничество.
Обучението ИНОВАТИВНА АВТОРСКА МЕТОДИКА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЕМОЦИОНАЛНИ КОМПЕТЕНТНОСТИ ЧРЕЗ МЕТОДИТЕ НА МЕДИАЦИЯТА ЗА ПРЕДУЧИЛИЩНА И НАЧАЛНА УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ- НИВО 1 включва презентиране и информиране относно:
– Академия Миротворци – концепция за медиация в образованието /обобщение на логическата структура на Академия Миротворци/.
– Как протича процедурата по медиация накратко.
– Принципи на процедурата по медиация.
– Кой може да бъде медиатор.
– Основни характеристики на емоционалните компетентности и ефективни подходи за развитието им.
– Психофизиология на емоциите в периода 0 – 7 години. Най – често срещаните конфликти, основани на възрастовите кризи.
– Практическо приложение на методиката.
Компетентности, които ще бъдат придобити
Умения за работа с авторски практически приложим алгоритъм за управление на конфликти в образованието с цел развиване на емоционални компетентности и превенция проявите на агресия.
Методи на обучение
Методите на обучение ще са догматичен (получаване на знания в готов вид- подбран и поднесен от обучаващите), евристичен (усвояване на знания чрез самостоятелно разсъждаване) и изследователски (самостоятелно придобиване на знания чрез опити, наблюдения и измервания). – Лекционен курс /присъствен или онлайн/; – Онлайн подготовка- 8 часа работа с материали по темата, форум с въпроси и отговори, установяване на проблеми и предложения с алтернативни решения, и други; – Дискусия- открито обсъждане на поставени проблеми с активно участие на участниците в обучението, включително онлайн; – Участие в симулирани ситуации; Източниците на информация ще бъдат словесни (разказ и беседа), нагледни (наблюдения и демонстрация) и практически метод чрез упражнения, симулирани ситуации и занятия.
Индикатори
В резултат на извършените обучения ще се повиши квалификацията на педагогическите специалисти, свързана с промяна в поведението, ефективно общуване, капацитета и начина на работа. Този вид индикатори могат да бъдат както с физическо /намален брой конфликти/, така и финансово изражение (намаление на случаите, в които има материални и нематериални вреди).