Справяне със стреса и напрежението на работното място, разрешаване на конфликти и овладяване на гнева.
(Обучение за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти, съгласно Наредба 12/01.09.2016 и Закона за предучилищното и училищното образование)
Програмата е одоборена със заповед N РД 09-327 на Зам.-министъра на образованието и науката, УИН 75270004
Форми на обучение:
Частично присъствена- 8 онлайн / 8 присъствени учебни часа
Кредит: 1
Сертификат: Да
Кредит: 2
Сертификат: Да
Предстоящите дати за провеждане на обучението можете да откриете в меню “Предстоящи обучения”.
Ако не откривате обявена дата, можете да ни изпратите запитване чрез електронната форма по-долу.
Място на провеждане на обучението: Хотел “Черно море”, Зала “Одесос”
Начин на завършване на обучението: Участие в симулирани ситуации, тест.
Програмата е насочена към:
Учители- начален етап, Учители- прогимназиален етап, Учители- гимназиален етап, Директори, Заместник-директори, Ръководител направление ИКТ, Педагогически съветници, Психолози, Възпитатели в общежитие, Логопеди, Ресурсни учители, Корепетитори, Хореографи, Треньори, Учители- предучилищно образование, Учители – целодневна организация.
Кратко описаниеи цели на програмата:
Програмата на обучението включва презентиране и информиране относно стреса, гнева и междуличностните конфликти – запознаване с техните характеристики и особености. Какво е Синдром на професионално изчерпване или Бърнаут синдром и неговите проявления в учителската професия. Как да се справим – техники за повишаване на личната устойчивост в условия на висок стрес на работното място.
Ще бъдат включени няколко методики, различни видове тестове, материали към темата, техники за справяне с неприятните последици и тяхното овладяване.
Обстойно и подробно запознаване и информиране на аудиторията за:
– Kонфликта – същност, причини за възникването му и етапи, през които преминава;
– Придобиване на умения за управление на конфликти и ефективна комуникация;
– Придобиване на умения за овладяване на негативните и травматични последици при случай на конфликт;
– Предприемане на най- подходящите и удачни мерки и прилагане на корекционни методи за справяне и овладяване на емоции;
– Извършване и изграждане на ефективна стратегия за предотвратяване на разрастване и развиване на конфликти или евентуални повторни прояви;
– Доразвиване и усъвършенстване на знания и умения за себеосъзнаване, самоанализиране, интроспекция (самонаблюдение), емпатийно отношение, ефективна комуникация.
Ще бъдат включени и техники, различни ролеви игри, практики и симулирани ситуации за справяне със стреса, понижаване на напрежението на работното място, за разрешаване на конфликти, както и за овладяване на гнева, афективни състояния и раздразнителност.
Методи на обучение:
Методите на обучение ще са догматичен (получаване на знания в готов вид- подбран и поднесен от обучаващите), евристичен (усвояване на знания чрез самостоятелно разсъждаване) и изследователски (самостоятелно придобиване на знания чрез опити, наблюдения и измервания).
- Лекционен курс;
- Онлайн подготовка- 8 часа работа с материали по темата, форум с въпроси и отговори, установяване на проблеми и предложения с алтернативни решения, и други;
- Дискусия- открито обсъждане на поставени проблеми с активно участие на участниците в обучението;
- Участие в симулирани ситуации;
Източниците на информация ще бъдат словесни (разказ и беседа), нагледни (наблюдения и демонстрация) и практически метод чрез упражнения, симулирани ситуации и занятия.
Компетентности, които ще бъдат придобити
- Организационна
- Комуникативна