Надграждащо обучение „Медиация в образованието"
(Обучение за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти, съгласно Наредба 12/01.09.2016 и Закона за предучилищното и училищното образование)
Програмата е одоборена със заповед N РД 09-327 на Зам.-министъра на образованието и науката, УИН 75270002
Форми на обучение:
Присъствена – 32 присъствени учебни часа
Дистанционна – 8 онлайн / 24 присъствени учебни часа
Кредит: 2
Сертификат: Да
Предстоящите дати за провеждане на обучението можете да откриете в меню „Предстоящи обучения“.
Ако не откривате обявена дата, можете да ни изпратите запитване чрез електронната форма по-долу.
Място на провеждане на обучението: Хотел „Черно море“, Зала „Одесос“
Начин на завършване на обучението: Участие в симулирани ситуации, тест.
Програмата е насочена към:
Учители- начален етап, Учители- прогимназиален етап, Учители- гимназиален етап, Директори, Заместник-директори, Ръководител направление ИКТ, Педагогически съветници, Психолози, Възпитатели в общежитие, Логопеди, Ресурсни учители, Корепетитори, Хореографи, Треньори, Учители- предучилищно образование, Учители – целодневна организация.
Кратко описаниеи цели на програмата:
Формиране на умения за разпознаване и преодоляване на конфликти в сферата на образованието.
Придобиване на умения и знания за адекватното и своевременно разпознаване и овладяване на особеностите при кризисни ситуации.
Доразвиване и усъвършенстване на знанията и уменията на сертифицираните медиатори и специализирането им в медиация в образованието.
Ще бъдат включени специализирани техники, различни ролеви игри, практики и симулирани ситуации.
Програмата на обучението включва презентиране и информиране относно:
- Най- често срещаните конфликти и спорове в образованието.
- Характеристиките и особеностите на медиацията в образованието.
- Какви са специфичните стъпки в процедурата по училищна медиация
- Процедурите и начин на организиране и протичане на училищната медиация.
- Граници на съдействието на медиатора. Съпоставка с ролята на психолога.
- Участието на третите лица в процедурата.
- Неравнопоставеност на силите.
- Специфики на комуникацията в училищната медиация.
- Стратегии за пренасочване на неконструктивен диалог в конструктивен.
- Дискусия върху случаи от опита на медиаторите.
Методи на обучение:
Методите на обучение ще са догматичен (получаване на знания в готов вид- подбран и поднесен от обучаващите), евристичен (усвояване на знания чрез самостоятелно разсъждаване) и изследователски (самостоятелно придобиване на знания чрез опити, наблюдения и измервания).
- Лекционен курс;
- Онлайн подготовка- 8 часа работа с материали по темата, форум с въпроси и отговори, установяване на проблеми и предложения с алтернативни решения, и други;
- Дискусия- открито обсъждане на поставени проблеми с активно участие на участниците в обучението;
- Участие в симулирани ситуации;
Източниците на информация ще бъдат словесни (разказ и беседа), нагледни (наблюдения и демонстрация) и практически метод чрез упражнения, симулирани ситуации и занятия.
Компетентности, които ще бъдат придобити
- Организационна
- Комуникативна